Antifascistiskt meddelande från John Viktor Padellaro

"Angående anklagelserna om att jag är nazist/fascist/nationalist vill
jag tydligt säga att DET ÄR HISTORIA!

Jag har hoppat av den skiten. Jag tar helt avstånd från allt vad
förtryck heter. Jag har insett att det inte går att bekämpa ett förtryck
samtidigt som man är en del av ett annat. Jag har aldrig varit med i
någon naziorganisation, det förtryckande eller främlingsfientliga jag
skrivit på internet tidigare tar jag helt avstånd från. Jag hoppas att
människor kan inse att alla kan ändra sig även om man skrivit sjuka
saker. Jag skall se till att bloggen tas bort samt mitt konto från den
vidriga sidan Nordisk. Jag skall även på alla sätt jag kan öppet visa
mitt avståndstagande mot fascism och all annan virdig
förtryckaridiologi. Jag skall se till att Nazisterna ser och förstår
det! Allt förtryck måste krossas.



Slutligen vill jag säga att jag ställer mig helt emot såväl rasism,
nationalism, sexism, homofobi som speciesism och alla andra förtryck.
Dessutom tycker jag att hela konceptet med nationalstater är sjukt,
likaså att människor helt känslokallt av korrupta maktgalna politiker
skickas iväg till ovisshet och tortyr eller ensamhet. Alla varelser
skall få bo var de vill !

Jag ser mig som total anarkist och tänker kämpa för en värld totalt
fritt från förtryck, tills jag dör!



FUCK KAPITALISM!

/Viktor Padellaro"

Viktor Padellaro har nu dömts till 3 år och 6 månader i fängelse. Adressen till honom är:



Häktet Göteborg

Viktor Padellaro ( 11/117-4 )

Ullevigatan 11

Box 216

401 23 Göteborg



Det har nu varit mycket diskussioner kring Viktor Padellaros förflutna(?) i fascistiska kretsar och värderingar. Han har nu uttryckt sitt ställningstagande i detta brev och var och en får behandla den information hur de vill.

DVM tycker att hela situationen varit förvirrande, svår och någonstans måste framtida situationer som denna förhindras. Vi har svårt att känna fullt förtroende för Viktor Padellaro men samtidigt vill vi inte att någon ska lida av förtal.

Vi uppmanar alla till att diskutera detta och jobba på att förhindra framtida missförstånd.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0